2015. június 21., vasárnap

Lazac szezámmagos pak choi ágyáson, gyömbéres bébirépával



Bizonyára már mindenki tudja, hogy rajongok a tengeri halakért és herkentyűkért. A halak közül is az egyik nagy kedvencem a lazac, amit bárhol bármikor és bármilyen ízesítéssel meg tudnék enni. Most kapros gyömbéres citromos olajos pácban fürdettem egy éjszakát, majd tálalás előtt megpároltam. Természetesen a hozzá illő zöldségek társaságában tálaltam.

Hozzávalók:

  • 50 dkg lazac
  • 1 csokor kapor, 1/2 csokor koriander, friss gyömbér
  • tengeri só, bors
  • olívaolaj, gyömbéres citrusos olaj,1 citrom
  • 2 db pak choi
  • szezámolaj, szójaszósz
  • fekete szezámmag
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1/2 csomag bébirépa

Elkészítés:
Ahogy már fent említettem a lazacot egy éjszakára bepácolom, de előtte kiszedem a szálkákat egy szemöldök csipesszel. Üveg tálban, amelyben pihent, 180 C°-on megpárolom kb. 15 perc alatt közvetlenül a tálalás előtt. A bébirépát roppanósra párolom a gyömbéres citrusos olajon, sózom borsozom és vágott korianderrel szórom meg. A pak choi leveleit levágom és félreteszem. A szárát felkockázom és wokban hevített szezámolajon megpirítom. A fokhagymát átnyomom és hozzákeverem a zöldséghez. Fél citrom levét rácsorgatom és rádobom a pak choi leveleit is. Tovább párolom fedő alatt 5-6 percig. A végén 2 ek szójaszósszal ízesítem és megszórom fekete szezámmaggal. Még egy percig hagyom, majd leveszem a tűzről. Tálalásnál a pak choi-val megágyazok és a bébirépát hanyagul rászórom. A lazaccal megkoronázom a tálat és jó étvágyat kívánok hozzá. Mennyei.....


Nincsenek megjegyzések: