2012. október 23., kedd

Francia hagymaleves



Nosztalgiázom. A párizsi képeket nézegetem és eszembe jut, hogy milyen isteni levest ettem az egyik kitűnő étteremben. Összefut a nyál a számban. Aztán egy hirtelen ötlettől vezérelve megnézem, hogy van-e itthon hozzávaló és az izgalom hevében rögtön neki is állok a főzésnek. Boldog vagyok. Még fél óra és érezhetem az ízt a számban.....

Hozzávalók:

  • 4 nagy fej vöröshagyma
  • ½ póréhagyma
  • 2 ág friss kakukkfű
  • 2 dl száraz fehérbor
  • 2 ek liszt
  • 2 gerezd fokhagyma
  • reszelt ementáli
  • parmezán
  • 2 l víz(alaplé)
  • olívaolaj
  • só, őrölt fehérbors






Elkészítés:
Olajat hevítek egy fazékban, majd rádobom a felkarikázott hagymát és a pórét. Megfonnyasztom és rászórom a lisztet. Felöntöm vízzel vagy alapléval , belemorzsolom a kakukkfüvet, és hozzáadom a fokhagymát. Forrás után ízesítem sóval és borssal. Hozzáadom a bort és még kb. 10 percig főzöm. Ha elkészült belereszelem az ementálit és bagettet pirítok. Egy mély tálba szedem a levest, reszelt parmezánnal meghintem és a bagettel tálalom. Nagyon finom….

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Biztos nagyon finom lett.Bár a bevezetésől más is eszembe jut.