2011. április 2., szombat

Gyümölcsös ricotta torta

Most valami gyümölcsös desszertre vágytam.Nagyon szép epret vettem a csarnokban és volt itthon még néhány szem maradék gyümölcs is, ezért egy vegyes gyümölcsös túrótortát bátorkodtam készíteni.


Hozzávalók:

  • 250 ml habtejszín
  • 250 ml ricotta
  • 180gr natúr görög joghurt
  • 20 gr zselatin fix
  • 20 dkg porcukor
  • 2 cs habfixáló
  • 40 db (12 dkg) babapiskóta korong
  • 25 dkg eper negyedelve
  • 10 dkg eper kockára vágva
  • citrom leve
  • eper aroma

Elkészítés:
A ricottát a joghurttal és a cukorral simára keverem. A habtejszínt a fixálóval kemény habbá verem, majd a zselatint 100 ml vízben feloldom és felmelegítem. Belekeverem a túrós krémbe és hozzáadom a tejszínhabot óvatosan. Majd a vágott epret is belekeverem és pici citrom levével ellensúlyozom az édes ízt.
A korongokkal egy kapcsos torta formát kibélelek (az oldalát is) és a negyedelt epreket belehalmozom. Beletöltöm a túrókrémet és egyenletesen eloszlatom a formában. A fagyasztóba teszem 2-3 órára.Díszítem a tetejét tálalás előtt grapefruittal, naranccsal, eperrel, néhány szem szőlővel, mentalevéllel. Végül meghintem porcukorral. Nagyon finom és pikáns tavaszi desszert. A harmadik szeletnél már kénytelen voltam vissza fogni magamat.......

                                                ... mert enni olyan jó!

Nincsenek megjegyzések: